Monday, March 30, 2009

sVUNNA TIDER.

okej. nu är temat svensk pojkpop. fråga inte varför. men det har varit mycket jumper på senaste. och en del jimmy jansson. han är lite tragisk. men mitt i allt detta kom jag plötsligt ihåg ett svenskt band jag lyssnade väldigt mycket på sommaren 2001. perplex. någon som minns dem? man kunde beställa kalsonger på deras hemsida. minns dock inte om jag någonsin gjorde det. såna som är motivet på deras skivomslag.



jag tror aldrig de någonsin slog igenom. men jag har deras första och enda cd. och jag såg dem spela på tofta just sommaren 2001. och det påminner om så mycket bra. det var en riktigt bra sommar. och den här musiken är galet härlig. väldigt typisk svensk pojkpop. men jag gillar det. och jag vet inte hur många gånger jag suttit och plinkat till de här låtarna på mina metallicröda fender strata. jag plockade ut ackorden själv och lärde mig ett par låtar klockrent utantill. mycket nödvändigt.

mening är den bästa. slående text. som fan. lyssna här. [perplex].

nu har sångaren gått vidare i sin karriär och bildat elias & the wizzkids. det blev jag precis upplyst om. intressant. det verkar dessutom gå bra för dem. det här måste forskas vidare i. waist of time är riktigt bra. lyssna [här].

No comments: