Sunday, March 15, 2009

sÖNDAGSBLOGGEN.



hej söndag. vad hände med vårvädret? jag fattar ingenting. veckan har bjudit på fullt ös. jag är ganska nöjd. mindre nöjd med att jag inte svarat i min telefon när folk ringer. ber om ursäkt för detta, men ibland blir jag så stressad så jag kan inte. dåligt dåligt. men imorrn är det ny vecka. dock med ännu mer ös. det är tentaperioder nu. jag har inlämning, muntlig presentation och tenta. mycket nu.

veckans låt. kill hannah - under pressure. en riktigt skön cover på bowies gamla dänga.
veckans ord. fjälla. helt bortglömt ord för flickvän, om ni frågar mig. men denna vecka blev jag påmind. kul ord. dock har det tididgare betytt lösaktig kvinna. men vad tusan. jag bjuder på den.
veckans i-landsproblem. finanskris för sis. hallon har blivit sjukt dyra. nu måste jag äta jordgubbar i yoghurten på morgonen istället. inte okej.
veckans pryl. köttfärs. i alla dess former. så jäddrans gott. jag skulle kunna äta det jämt.
veckans citat. den glider in så smidigt i munnen. någon kläcker ur sig detta under en diskussion om glassar. sis är inte sen att koppla det till något annat.
veckans parentes. guitar hero är skit.
veckans bubblare. veckans hjälte. som helt klart blir sis herself. som den sanna reseledare och ordnare hon är i sinnet, lyckades hon spåra en förlorad reskassa på arlanda klockan sju en lördagmorgon. i'm awesome.

denna vecka har jag dessutom tagit ett par livsavgörande beslut. tror jag åtminstone att det är. jag hoppas det.

No comments: