Wednesday, March 4, 2009

sMÅSTADSLIV.


när man kommer från ett litet ställe är chansen (risken?) ganska stor att man känner många. man går en sväng på stan och hälsar på ett par eller flera kända ansikten. när man kommer från ett ännu mindre ställe hälsar man på alla. inte bara för att vara trevlig. utan för att man faktiskt känner alla. det fick jag uppleva i söndags. en liten lunchpromenad i vad enligt vissa är smålands centrum, nämligen åseda. karln och jag var ute och gick och han hälsade bannemig på ALLA vi mötte. nej, jag överdriver inte. vi räknade. förde statistik. han kände alla.

fantastiskt.

1 comment:

Anonymous said...

Dels hade vi (o)tur, dels är jag ju killen att känna i Åseda, som den socialt bevandrade person jag är=)Sen så mötte vi ju max 13-14 personer också;) Plus att slår man upp en kartbok över småland så framgår det ganska tydligt att Åseda ligger i centrum=) För övrigt så är du bäst, pussa