Thursday, March 26, 2009

hUR FUNKAR DET.

är det inte lite tragiskt ändå. att sitta inomhus en hel dag när solen skiner ute och det luktar (?) vår. det vet jag förstås inte eftersom jag inte varit ute. men jag ser det. att det luktar alltså. i mitt hem luktar det mest kaffe och bananskal. inte fullt så charmerande.

det här med självdisciplin är en ganska dum grej. rent spontant känner jag att det är något alla borde ha. mycket av dessutom. men så är det ju inte. det finns ju en anledning till att jag skriver den här blogposten istället för att gå igenom diverse övningstentor inför morgondagens lilla exam. men ibland går det bara inte.

jag har dock varit ganska effektiv i en hel timme nu. sen fick jag lite nu-har-jag-väl-ändå-varit-lite-för-duktig-ångest och tänkte att jag faktiskt förtjänade en bloggpaus.

och det var historien om hur detta mycket meningsfulla inlägg kom till.

No comments: