Tuesday, June 17, 2008

uppskattning.

sitter och lyssnar på en sjukt bra låt. förlorare. av ingen mindre än allas vår peggy lejonhjärta. den säger ganska mycket om mitt senaste förhållande. att musik kan säga så mycket. man tar åt sig. jämför. drar liknelser till ett och annat som hänt under livets gång. som visserligen inte är alltför lång. ännu. det handlar antagligen en hel del om självömkan. för visst är det alltid synd om oss. man ser alltid tillbaka på det som en gång var. jag gör det. ni gör det. men jag börjar lära mig. efter mina resor det senaste året har jag insett att man har det ganska bra. men varför har vi så svårt att se det positiva i vardagen? eller. det negativa lyser alltid igenom. man är aldrig nöjd. det var bättre förr. gräset är alltid grönare på andra sidan. men vet ni vad. det är inte sant. jag vet det. och jag ber er. stanna upp. se vad ni har. uppskatta de små sakerna i livet. vi har det ganska bra egentligen. vi bor i ett land där man får allting gratis. och serverat på silverfat dessutom. ta vara på det.

en god vän till mig skrev en väldigt rörande blogpost nyligen. ni kan läsa den här.

No comments: