Tuesday, June 10, 2008

tidsfördriv.


jag är redan uttråkad. landade på arlanda för cirka trettio minuter sen. fick mitt bagage. fortsatte från terminal tre till terminal fem. nästan. nu hänger jag i/på sky city och är allmänt uttråkad. har nu spenderat halvparten av de pengar jag hade på det svenska kontot. på den här timmen framför datorn. en timme för tjugonio kronor. som ni förstår är jag ganska rik.

nu är jag hungrig också. om två timmar och femton minuter stänger incheckingen i terminal fem. för mig alltså. två timmar och femton minuter som kommer gå ganska långsamt tror jag. två timmar och femton minuter som egentligen är en sjukt liten del av mitt liv. precis som de en och en halv månader jag har kvar på jobbet. det är också en väldigt liten del av mitt liv. så jag ska nog inte klaga. det finns ju alltid de som har det värre.

det lever jag på. andras misär.

No comments: