Monday, June 9, 2008

pungspark.

jaha. då har man fått sig en ordentlig pungspark. igen. rent tekniskt fungerar ju inte det. eftersom att jag är tjej. men jag vet hur ni karlar känner er när ni får en. jag har nämligen varit hos farbror doktorn idag. han har petat in en liten mojäng i mig som är gjord av koppar och plast. för andra gången. det är verkligen inte skönt.

det var ju cirka hundra år sedan jag bloggade sist. jag har inte riktigt hunnit sitta vid datorn. det blir så när man är hemma en vecka bara. tur man tar semester för att komma hem och ta det lugnt. säkert. men bloggabstinensen har varit ett faktum. det har blivit nån form av drog det här. jag lämnade ju min egen dator på den lilla skitön i medelhavet. så när bloggabstninesen satt in har jag istället fått skriva min blogg i en bok. typ anteckningsbok alltså. det kommer dock aldrig att publiceras. min bloggbok. för där har jag avslöjat mycket mer än man får i en blogg. ja nu blev ni nyfikna va.

idag har jag haft en riktigt skön dag. den började som sagt hos farbror doktorn. vilket var mindre skönt. men jag fortsatte sen min dag med en cykeltur till söderport. mycket givande. ringde upp en god vän för att försöka lura till mig en lunchdejt. det gick mycket dåligt. min gode vän som för övrigt avslöjat min förkärlek till byggkranar och industrier. jo det är sant. jag har en byggkransfetish. nåväl. härifrån promenerade jag vidare. till mitt gamla jobb. till stora torget. då jag insåg vem det egentligen var jag skulle äta lunch med. som faktiskt hade tid. mitt kära ex. vi hade en trevlig lunch. couscous. pasta. sallader. mineralvatten. och så lite kaffe såklart. en skön promenad i sommarsolen hann vi också med. innan han skulle återgå till sitt arbete. men.
självständig som jag är. så underhöll jag mig på egen hand resten av dagen. jag gick till biblioteket. införskaffade ett nytt lånekort. det var fint. blått och blått. himmel och hav. jadå jag fick en förklaring av den snälla bibliotekarien. lånade två mycket intressanta böcker om bygnadsmaterial och byggnadskonstruktioner. köpte en kaffe och en kanelbulle på bibliotekets café och försökte sen insupa lite kunskaper i byggämnet. i rent förberedande syfte inför höstens kommande studier såklart. med fokusen i botten hittade jag dock betydligare roligare saker att slå ihjäl tiden med. jag lämnade tillbaka böckerna efter cirka en timme och fortsatte sedan mot studentkåren för att inhandla diverse rekvisita till min overall. två märken och ett nyckelband blev det. femtiofem kronor fattigare gick jag sedan ut i solen och bara existerade.
imorrn åker jag tillbaka. det är femtiotre dagar kvar. sen är jag svensk igen. jag längtar.

No comments: