Wednesday, June 11, 2008

två-o-två.


har ni nån gång reflekterat över sambandet mellan text och musik? det är ganska intressant det där. en låt kan bli så mycket större. eller mindre. om man bara ändrar musiken. jag sitter och lyssnar på tomas andersson wij. han har gjort en tolkning av evighet. ni vet. carolas dänga. jag hatar den när carola gör den. jag älskar den när tomas andersson wij gör den. jag pratar inte om covers direkt. utan mer om egna tolkningar. har ni hört montt mardiés tolkning av umbrella? om inte. lyssna på den. det är så enkelt. en mer eller mindre direktöversatt text. till lite pianoplink när det är som vackrast. det säger mycket.

när solen skiner skiner vi. det gör den inte nu. det regnar som vanligt. jag önskar jag hade nån att dela mitt paraply med.

No comments: