Monday, June 2, 2008

från ö till ö.


från och med imorgon har jag officiellt semester. S-E-M-E-S-T-E-R. men jag har tagt ut den lite i förskott. har ju jobbat klart för idag. då har jag ju i princip semester redan. förstår ni hur jäddrans skönt det ska bli att komma hem. hem till sverige. imorrn bär det av. såhär ser min kommande vecka ut.


tisdag. klockan 11.15 åker jag härifrån. klockan 14.10 landar jag i köpenhamn. klockan 15.16 går mitt tåg från kastrup. klockan 17.44 ankommer jag till växjö. klockan 18.00 är det klassfest. det blir stressigt o bra. träffa gamla pluggkamrater. partajja som man gör på campus. jag saknar det.

onsdag. lägenhetsfix. jag och min blivande sambo ska kolla efter prylar till vår nya lya. himla vuxet. sen blir det umgänge. bara hänga med folk. skönt. sen blir det förhoppningsvis sommarpub på sivans.

torsdag. den stora dagen. examen för alla utom mig. så går det när man lämnar sin utbildning för tidigt. men om ett år är det min tur. hursom. champagnefrukost. examenstagande. champagnelunch och smörgåstårta. sen blir det fest. igen.

fredag. en chilldag. umgänge med flickorn. lite grill. kanske shopping. lugnt och skönt. klockan 17.26 går min buss från universitetsplatsen. klockan 17.40 ankommer jag till resecentrum. klcokan 18.00 går min buss till oskarshamn. sen bär det av hem till gotland.

lördag. hos mamma och pappa! jag saknar dem. ska bli så skönt att komma hem.

söndag. auktion med mamma. det gör vi alltid.

måndag. oplanerad. lite shopping av svenska matvaror skulle jag tro.

tisdag. träffa mormor. säga hej då till familjen. sen blir det nån form av flyg till sthlm. förhoppningsvis en fika eller två med vänner. sen bär det av igen. ner till jobbet. suck.

men jäddrans vilken grym semester jag ska ha.

No comments: