Wednesday, June 18, 2008

mästerverk.


just nu är jag inne i en period där allt är musik. musik. musik. denna fantastiska kulturart är bland det viktigaste i mitt liv. alltid. men vissa dagara är det mer. andra mindre. nu är det mer. tänkte därför jag skulle göra en liten lista. en lista över världens tio bästa låtar genom tiderna. enligt mig.
  1. pink floyd - wish you were here.
  2. beatles - black bird.
  3. u2 - where the streets have no name.
  4. neil young - heart of gold.
  5. smashing pumpkins - disarm.
  6. coldplay - fix you.
  7. guns n' roses - welcome to the jungle.
  8. bob marley - three little birds.
  9. bloc party - i still remember.
  10. the futureheads - hounds of love.
inte en enda svensk med på listan. vet inte om det är okej. men. för att vara ärlig. hur grym musik vi än producerar i vårt land. så kan vi aldrig komma i närheten av de här låtarna.

har vi några kommentarer på det här?

3 comments:

Anonymous said...

Tror jag hört 3, max 4 av de låtarna.. Jag är stolt..

Anonymous said...

Din låtlista är väldigt oklar, kan du förklara varför led zeppelin eller rage against the machine inte får plats?

sis™ said...

hmm. hur förklarar man det? rage är enkelt. jag gillar dem. men anser väl inte direkt att musiken de gör har den musikaliska kvaliteten på det sättet som de andra låtarna här. led zeppelin borde kanske varit med. men. nej.