Wednesday, April 22, 2009

wATCH OUT USA.

nu ni. nu är det kirrat. nu har vi bokat. jag kommer befinna mig långt hemifrån mellan den tredje och den tjugonionde augusti i år. mellan 3/8 och 29/8 kommer sis & co göra vägarna osäkra i det stora landet i väst. vi skall på roadtrip. och jag älskar att det inte bara blev en massa snack och ingen verkstad. vi har bokat och betalat biljetter. den tredje augusti flyger vi till new york. där roar vi oss ett par dagar innan vi tar oss vidare ut på vårt stora äventyr.

rutten ser ut ungefär såhär. vi börjar ett par dagar i new york. sen tar vi oss vidare mot boston. förhoppningsvis kanske det hinns med ett par stopp på vägen. sis behöver salt water toffee och kanske ett litet besök på harvard. vem vet. dessutom finns usa:s äldsta tunnelbana i just boston. det gillar vi. sen hade det ju varit underbart med en liten valsafari eftersom vi är mitt i säsong för detta. men pengar och tid måste finnas. och de båda är desvärre en bristvara.

boston.


turen går sedan vidare mot niagara falls. här skall kameran gå varm. resan dit tar oss genom delstaterna massachusetts och new york. misstänker att det blir raka vägen, men vi får se. u.s route 20 here we come.

niagara falls.


sen bär det av vidare söder (norr om sis får bestämma, go canada!) om lake erie för ett besök i områdena tillhörande great lakes. där blir det bland annat stopp i chicago och eventuellt i minneapolis. i den sistmämnda lilla (?) staden finns usa:s största shoppingcenter. worth the hype? vi får väl se.

vi fortsätter genom great plains men stannar troligtvis bara vid mount rushmore med omnejd. det är inget klart än dock, så vi får se. sedan kör vi vidare mot rocky mountains och yellowstone national park. där hittar vi förhoppningsvis en grizzlybjörn eller kanske en bisonoxe. vem vet. hehe. det är världens äldsta nationalpark och galet stor. dessutom finns där både gejsrar och varma källor. vem behöver island liksom. här blir det nog lite vandring. sen kör vi genom montana (som jag länge velat se) och idaho. här har vi inga specifika stopp inplanerade än så länge. vi får var vi hamnar.


mt rushmore.


vidare mot seattle, washington med en eventuell avstickare till portland, oregon. om sis får sin vilja igenom kommer det även göras ett besök i vancouver. jag ska kämpa för mitt canada! sen blir det flyg tillbaka till lilla new york och sen vidare hem till svealand.

vi ska alltså hyra en bil är tanken. boendet kommer bestå av en mix. lite vandrarhem, lite tält. ja. ni fattar. såhär ligger det till i alla fall. and i'm psyched! så psyched att jag inte gjort ett enda dugg på någon av mina två redovisningar som skall vara klara imorgon respektive fredag. fy. nu återstår bara att övertyga kära mor om att jag kommer överleva resan. hon är inte lika psyched, så att säga.


nej nu får jag väl kanske ta tag i det här. ska springa cooper-testet ikväll också. inte okej. vi har tid i tipshallen mellan 19-19.30. jag tror de glömde att jag skulle springa när de bokade den tiden. en halvtimme lär ju inte räcka. usch.

3 comments:

Poetiskt said...

Jag har varit i Mall of America, ganska så värt hypen faktist=)

syster yster said...

Alltså jag är så avundsjuk så jag håller på att sprängas. Vet inte om jag någonsin har varit så här avundsjuk faktiskt. Funderar faktiskt ill och med på att låna ut min kamera till dig bara för att i efterhand kunna njuta extra mycket av bilderna. Men vi får se.......

sis™ said...

hahahaha! klart du ska ;D du kommer vinna massor på det, hihi...jag toklängtar! ska bara skrapa ihop lite stålar till att leva för också...hehe.
och victor, mr. i know it all, då får vi ännu en sak att diskutera ;)