Thursday, April 16, 2009

fLYKTEN FRÅN LANDET.

dålig aktivitet i den här bloggen. vem är det som skriver här egentligen? trist person som aldrig uppdaterar. inte okej. nån får ju ta och styra upp det här.


borde varit i skolan idag. och i tisdags. istället satt jag i tisdags och ritade cad. jag hade glömt hur kul det var. det var ju trots allt två år sedan jag satt med det sist. men jesus amalia så skoj det är. samma aktivitet gällde för gårdagen. idag har jag mest inte gjort någonting. det kallas kvalitetstid. såklart beroende på vad man hittar på när man gör ingenting. men idag blev det kvalitetstid deluxe. hursom.

imorgon lämnar jag landet. det var alldeles för länge sedan jag gjorde det faktiskt. jag älskar att lämna landet. ja. i allmänhet faktiskt. det spelar egentligen inte så stor roll var jag hamnar. denna gång bär vindarna (eller åtminstone minibussens hjul) mig till södra danmark och norra tyskland. det bär av till en liten kustby i (på?) sydjylland som har världens sötaste namn. gråsten. där skall jag bo ett par dagar tillsammans med min karl, hans föräldrar, hans lillebror och hans storebror med fruga. det kommer bli hur trevligt som helst. en riktig svensson-resa, vilket såklart inkluderar minibuss, färdkost och kortspel. härligt. dessutom är det ett bra sätt att mörka hela faktumet att det egentligen är en sprit-resa där förråden skall fyllas på inför sommaren. men det talar vi inte högt om. allvarligt nu. det kommer bli smutt. på lördag åker vi till flensburg, något som passar mig utmärkt av flera anledningar. den största är att jag gillar tyska städer.


så nu måste jag dessutom hitta min bikini. som jag själklart inte helst visar mig i. därför hoppas jag att jag inte hittar den. det går ju lika bra att sola i nåt annat. kanske inte får lika mycket färg. men håret blit ju ljust ändå. och så till det viktigaste. nästan åtminstone. nämligen vädret. og mine venner, vejret på syd- og sønderjylland ser vildt flodt ud de nærmeste dager. det lovas sol, sol och sol. dryga 16 grader. och inte en enda millimeter nederbörd. jag är nöjd.

nu blir det diska och städa. sen blir det fotbollsträning. kvällen avslutas sedan med packning och lite te eller dylikt tillsammans med en femtedel av familjen magnusson. och det är inte vilken sketen del som helst heller. jag har helt klart fått den bästa biten.

No comments: