Monday, April 6, 2009

sÖNDAGSBLOGGEN.

en måndag eftermiddag. inte okej. men efter lördagens bravader bland hockeyglada smålänningar var tröttheten brutal igår. inte bakis. bara trött. framförallt under kvällen. och eftersom fröken befann sig i åseda under dagen så blev det heller ingen blogging förrän...just det, idag. veckan har mest bestått av träningsverk. och lite vin. och sol för tusan.



veckans låt. nik & jay - kommer igen. lite typisk kanske. men jag gillar den här danska hip-hop duon. dessutom har de gjort många låtar som minner om en massa bra. deras texter är riktigt nice.
veckans ord. köttfärs. inte för ordets skull. men det är så sjukt gott.
veckans i-landsproblem. eftersom jag inte upplevt en svensk vår på två år. så har jag också mycket vaga minnen från detta. svenska vårer alltså. senast var 2007. och det betyder att när solen nu kikat fram har jag blivit sugen på allt som den våren bjöd på. då framförallt vad gäller föda. det är bruschetta. falafel. chai-te. rosévin. skumpa. pasta carbonara. sushi. pesto. risotto. och mörk choklad. även kallat: D-Y-R-T.
veckans pryl. duo-biljett på bussen. okej. man kanske inte sparar jättemånga kronor. men är man är en duo () och kan spara tio procent. då är det ju lika bra att passa på.
veckans citat. vad är lagom för dig? ja ni. det är en bra fråga som alla kanske inte kan svara på.
veckans parentes. man borde kanske flytta till köpenhamn.
veckans bubblare. veckans återblick. som blir livet nere på mallis. jag har dammat av spellistan från förra våren/sommaren och därmed upplevt en hel del härliga minnen. minnen är bra. riktigt bra.

1 comment:

syster yster said...

köpenhamn? njaaa...kul att besöka iofs men ingen stad jag vill ha min älskade syster i... :S du är bäst! puss puss