Saturday, April 11, 2009

äNNU EN.

jaha. då har man hittat ännu en lista att fylla i. jag älskar att svara på frågor. så varför inte.

Lovar du att vara ärlig? Alltid.
Du heter: Maria.
Smeknamn: Sis för det mesta, ibland Millan, Marre, Sjölin eller Mia.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Det finns ett par, däribland All the Same, Där Elden Falnar och Guardian Angel.
Beroende av: Dator, musik, och te.
Vem behöver du mest just nu: Min syster, utan tvekan.
Vad tror folk om dig? Många tycker nog att jag är ganska dryg, uppkäftig och kanske lite för mycket.
Stämmer det? Njae, det kan väl diskuteras. Jag syns mycket, men är ödmjuk mot de som förtjänar det.
Vad får du oftast komplimanger för? Min hårfärg och min sociala förmåga.
Vad säger du för att imponera på någon? Något fyndigt såklart.
Hur imponerar man på dig? Man är socialt kompetent och allmänbildad, men gärna lite knäpp.
Brukar du skratta för dig själv? Egentligen inte, men jag har börjat mer och mer.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Hehe my hoods B-) puss"
Var bor du? Småland
Trivs du där: Oftast inte, men våren har varit perfekt.
Äger du några converse: Två par.
Sprit, cider, vin eller öl: Vin för det mesta, men det beror på stämning och situation.
Brukar du bli för full: Det kan man säga. Men det var faktiskt länge sedan nu.
Vad har du för mobiloperatör: Telia.
Är du allergisk mot något: Nej.
Har du haft sex idag: Nej.
Nästa mål i ditt liv: Lösa inkomstfrågan och ett boende inför hösten.
Hur svarar du i mobilen: "Hej hej"
Vem ringde du senast? Victor.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Oj, en hel massa. Men den bästa var "jag älskar dig".
Antal timmar sömn inatt: Fyra sköna timmar.
Sov du ensam: Nej.
Brukar du komma i tid: Bara om jag verkligen måste, till exempel till jobbet. Annars aldrig.
När mår du bra: När solen skiner. eller snön faller
När blev du fotad senast: Igår.
Hur känner du dig nu: Sjukt trött.
Vanligaste färg på dina kläder: Svart tror jag.
Vad tycker du om fötter: Ingenting egentligen, jag har varken fobi eller fetish.
Vad saknar du: Pengar, motivation samt en bostad och ett jobb till hösten.
Hade du en bra kväll igår: Otroligt bra, jag fick umgås med de som betyder mest för mig.
Favoritdryck på morgonen: Kaffe tror jag, eller juice.
Rakar du benen: Gud ja.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Allt mellan 23-03 en vanlig dag.
Är du blyg? Gud nej.
Sysslar du med någon idrott: Njae, jag har börjat träna lite fotboll igen.
Vill du hellre ha mail än brev: Brev, men det är bara en person som skickar det till mig.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja.
Har du spytt offentligt: Aldrig.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Svår fråga. Antagligen ha sex, det måste man väl svara?
Är du nöjd med ditt liv: Väldigt nöjd, åtminstone än så länge.
Är du bortskämd: Ja det är jag nog.
Vad gör du i morgon: Ritar hus.
Vad är det värsta du vet? Folk som kräver uppmärksamhet.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag vet inte, knappt 500 kanske? Det är i alla fall över min budget.
Vad behöver du just nu? Självdisciplin.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Bono.
Vad längtar du till? Sommaren.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Helt klart.
Vad använder du för shampoo? Inget speciellt fasktiskt. Just nu är det Wella.
Vad är det finaste du fått? Kärlek.
En speciell dag du minns: Det är helt omöjligt att välja en.
Hur gammal är du: 23 för tillfället.
Tycker du om någon just nu: Ja, mer än någonsin.
Om fem månader: Är det september.
Du samlar på: Erfarenheter.
Gröna eller röda äpplen: Helst röda.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ingen oftast, men det finns ett par som är utvalda.
Gillar du golf: Har testat en gång, men jag tror jag är för rastlös för golf.
Vilken tid gick du upp idag: Klockan sex.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, det kan man nog säga.
Har du strumpor på dig nu: Nej.
Vad ska du göra ikväll: Käka middag och umgås med Markus.
Är det okej att gråta: Absolut, om man har en bra anledning.
När grät du senast: Ett par veckor sedan. Utan bra anledning.
Laddar du ner musik och film från Internet: Knappt längre.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Hur mycket som helst. Åka till Canada, köpa en bil, hälsa på alla jag tycker om. Spara det mesta dock.
Bär du glasögon eller linser: Nej nej.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Inte över huvudtaget.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Ibland 8, ibland 13.
Har du piercing: Nej.
Vill du gifta dig: Ja det tror jag.
Vill du ha barn: Till och från, men jag dras mer och mer åt att jag vill det. Men det är långt borta. Väldigt långt borta.
Solar du ofta: Njae, det vill jag inte påstå.
Är du bra på att laga mat: Absolut, men framförallt tycker jag det är kul.
Gillar du att dansa: Ful-dans, men inget annat.
Är du flygrädd: Inte det minsta.
Hur vig är du: Över medel, i alla fall men jag har varit mycket vigare.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.
Vilken är din favoritglass: Jag gillar nog det mesta.
Tror du på ett liv efter döden: Ja, absolut.
Tycker du om sushi: Jag ÄLSKAR sushi.
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn eller godis.
Bor dina föräldrar tillsammans: Japp.
Har du tandläkarskräck: Njae, jag går mest bara inte dit.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska, helt klart.
Vilken ögonfärg har du: Blå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, många gånger.
Biter du på naglarna: Nej, men runtom. Riktigt dålig vana.
Röker du: Nej, äckligt.
Hur ofta tränar/motionerar du: Det varierar (tyvärr) men jag försöker röra på mig varje dag.
Senaste låt du hörde: Lars Winnerbäck - Söndermarken. Jag lyssnar på den just nu.
Vad gör du på helgerna: Funderar, umgås, festar, myser och allt det där vanliga.

1 comment:

T said...

hm många svar som var lika mina ;)