Monday, September 7, 2009

sÖNDAGSBLOGGEN.

ska man försöka söndagsblogga igen? om än en dag för sent. eller ett par veckor. eller månader? det är väl kanske på tiden. om jag minns hur man gör. om jag har något att blogga. nå. vi ger det väl ett försök. rätta mig om jag har fel. tror jag tar bort nån kategori. och kanske lägger jag till en annan. kanske byter jag ordning. man vet inte om man inte läser.



veckans låt. black eyed peas - i gotta feeling. för att black eyed peas egentligen är jävligt dåliga. men den här låten är en riktigt humörshöjare som sätter partyfeelingen på plats. blir nog en av höstens stora plågor. men det är okej. för nu har jag redan skapat egna minnen till den.
veckans grej. jag insåg i veckan att rise against ska spela i köpenhamn den sista oktober. det betyder ju att jag måste åka dit. VEM SKA MED?
veckans citat. maria, du är en underbar säng. ja så fel det kan bli när man ska förklara sig på fyllan.
veckans tema. återseende. ja det var ju ett ganska givet tema. jag har fått återse min bästa syster. min bästa bror. min mamma. min pappa. moster med karl. kära mommo. det var så veckan började. sen fick jag återse det som faktiskt är viktigast i mitt liv just nu. min underbara v. sen var det s. och p. och en hel massa folk som jag inte visste att jag saknat. och sen svärmor. svärfar. yngre svåger. äldre svåger med fruga. ja ni förstår ju. jisses vad långt det blev här då.
veckans parentes. jag behöver pengar. badly.
veckans bubblare. veckans goda gärning. jag räddade pauas klänning från en misär efter att någon (...) hade krossat lite glas på sittningen i fredags.

No comments: