Tuesday, September 15, 2009

mIN DAG.

klockan ringde tjugo över åtta idag. vad har jag gjort sen dess? kommunicerat på sms med vänner och mer än vänner. bland annat om det faktum att patrick swayze helt plötsligt har dött. okej. han har tydligen varit sjuk länge. men jag håller mig inte direkt uppdaterad i kändisvärlden och hade med andra ord missat det helt. nu hoppas jag bara att det inte blir lika mycket dirty dancing-hysteri som det blev michael jackson hysteri. för då kräks jag.

hur som helst.

ska strax ner till sax o kam för att skaffa mig en frisyr. hade bokat tid hos en elev med blev avrådd och bokade därför om till en riktig frisör. det kommer bli kalas. sen blir det fyra timmars jobb. bättre än inga timmar. men betydligt sämre än åtta. nåväl. jag ska inte klaga. men jag får i alla fall önska att det fanns fler timmar till mig. och ännu har jag inte hört något från några av de jobb jag sökt i växjö. men jg håller tummarna. sista ansökningsdag har inte gått ut på några. och vissa var i fredags. så jag är optimistisk.

s har namnsdag idag. grattis till min gullunge. Y

fick veta av v igår att jag kan åka med och kolla på matchen på söndag. jag lämnar nämligen ön för ett besök i småland. det blir åseda på söndagkväll. sen blir det bussen till växjö på måndag för lite umgänge och mycket mys. tisdagkvällen blir reskväll igen. för då ska jag åka hem till ön. igen. snabba ryck. men. det jag skulle komma till var i alla fall att på söndag eftermiddag/kväll blir jag hämtad av mina svärföräldrar i osket för att sedan åka sju och en halv mil västerut. där skall det sen spenderas ett par timmar i en ishall i vimmerby. kommer bli fint. jag gillar faktiskt att se på hockey. det är sant.

men det beror väl kanske på vem det är som spelar.

nu ska jag göra mig respektabel och sen promenera ner till stan. vi ses.

1 comment:

S said...

Tack så mycket gumman! Snart får man se dig igen, sweetness! Puss