Monday, September 28, 2009

fÖDELSEDAGSBARN.

idag har jag ett par riktigt sköna i-landsproblem. mitt största är att jag måste ta mig ner på stan och leta efter födelsedagspresenter till mig själv. som jag såklart inte ska betala. bara lägga undan. det i sig är ett problem. som pricken över i:et har seriges solsäkraste ö idag svikit sitt rykte och bjuder på inget mindre än regn.

vad tycker vi om regn? illa illa. hur illa då? jätteilla. usch usch usch. som e skulle sagt.

karln berättade också igår att han sitter på information om vad jag får i födelsedagspresent. inte bara av honom då. men av hans föräldrar. OCH av min kära syster. är det okej? nej. jag tror inte det. jag vill ju också veta. hehe. jag blir som en 5-åring när det kommer till födelsedagar. och julafton. är på helspänn i ungefär två veckor innan det är dags. och sista natten kan jag inte sova. ja ni. vilka problem man har.

så i helgen ska jag firas med pompa och ståt. nja inte riktigt kanske. men firas ska jag. det blir några dagar för tidigt. men jag är okej med det. min v kommer hit sent på fredag. eller jäåttetidigt på lördag om man vill tänka pessimistiskt. men det vill vi inte. femton minuter senare kommer syster hem från fastlandet. hon bor där numera. oslo är ett minne blott. hennes nya karl kommer med och vi vet ju alla vad det betyder. nu ska det grillas. min älskade bror har redan gett mig en födelsedagspresent. en riktigt snygg jacka. han kan han. brorsan.

min självaste födelsedag sen. den kommer troligtvis att firas i småland. tillsammans med s och p. och faktiskt c också. han får vara med trots att vi andra är flickor. och kanske någon annan också. man vet aldrig. beror på vilka man vill träffa. hehe. det gäller då kvällen. morgonen och dagen skall spenderas med v. sen lämnar han mig för seriepremiär i div. 2. det får väl vara okej. men nästa år blir det bannemig ingen hockey. för då fyller jag faktiskt tjugofem.

jag ser verkligen fram emot att bli äldre.

på riktigt.

No comments: