Wednesday, May 6, 2009

uPDATE.

jag tycker inte alls om att vara förkyld. det är liksom så meningslöst. ingen riktigt sjukdom. jag kan inte träna. men äter ändå lika mycket som om jag tränade. vi kan ju alla räkna ut vad det resulterar i. nåväl. har lovat att jag ska jobba på sivs ikväll också. det ska bli kul, absolut. men inte när man är sjuk. blä. men. det är bara att knapra i sig ett par ipren och bita ihop.

imorgon har jag varit icke-singel i fyra månader. fyra månader. fyra månader. det är inte så länge. jag vet. men det har gått fort. galet fort. och jag gillar det. fyra grymma månader har det varit. och fler har vi framför oss. många fler. många många fler. tvåsamhet är bättre än allt. och när man hittat rätt person att dela den med så är det allt som betyder något. kärlek.

helgen bjuder på besök och lite festligheter. min älskade syster skulle kommit hit men fick avboka på grund av att det svenska skattesystemet är fuckat. och lite för att m inte köpte någon bil. men det talar vi tyst om. så nu får jag hålla tillgodo med annat besök i form av v:s lillebror med vän. sen ska jag hänga i gäng med p. det var alldeles för länge sedan. faktiskt. lite grill. lite vin. och lite mer vin. dock inte lika mycket som förra helgen.

har uppdaterat min resdagbok också. det var ruskigt länge sedan jag var inloggad där. det har ju sina anledningar förstås. inte helt meningsfullt att uppdatera när man varken reser eller har resor på gång. men nu är det andra bullar. för nu har jag ju en resa på gång. som tidigare nämnts (men inte kan nämnas för många gånger) åker jag till usa i augusti tillsammans med en av mina absolut bästaste vänner och två av hennes absolut bästas vänner. vi blir ett gäng med fyra riktigt grymma tjejer helt enkelt. ni kan följa mig [här]. jag har redan lagt in ett par personer i e-postlistan. såna jag anser förtjänar att regelbundet plågas av uppdateringar ur min resdagbok. så tro inte att ni kan smita.

trots senaste dagarnas regn så verkar våren vara här. det gillas skarpt. och snart är det sommar. då flyttar jag. och fler med mig. sommaren kommer bli riktigt bra. det vet jag. dessutom är syrenerna påväg att slå ut här på campus. aningen tidigt. men ack så härligt. vi får dock hålla tillgodo någon vecka till misstäker jag. men tålamod är ju en av mina starka sidor.

vad finns det mer att berätta? var i åseda i helgen. gott grillat och hockey på tv. kött och hockey. det känns som ett givet och återkommande tema i familjen. och jag börjar gilla det mer och mer. dock bör tilläggas att jag är lite trött på hockey nu. vilken vintersport har säsong mellan augusti till maj? det är inte vinter. och det är inte okej. men jag biter ihop. och om jag ska vara helt ärlig så är det mest tv-hockey jag är trött på. det ska bli riktigt kul att se v & company i div 2 till hösten. jag gillar div 2.

både vad gäller det ena och det andra.

2 comments:

Nilla said...

Oh, då ses vi på Sivans ikväll då. Jag ska nämligen jobba också.:)

syster yster said...

"tålamod är ju en av mina starka sidor" hihihi......

ja att m inte kunde få tummen ur som vanligt är knappast förvånande men jäää-ligt irriterande. jag ville ju bara få krama min älskade syster i en hel helg. jävla m och jävla skatteverket. suck...