Thursday, May 7, 2009

fYRA.

nu är det middagsfix på avancerad nivå. eller nej. nu ljög jag ju faktiskt. avancerat är långt ifrån sanningen. men ändå. fånigt nykär som jag är blir det idag middag för att fira fyra underbara månader med v. vi börjar med en liten fördrink i form av en caipiríssima (mindre bra för mig som är förkyld). det är en enklare variant på jordens mest underbara drink caipirinha. men eftersom jag inte har någon cachaça hemma får man göra en variant med ljus rom. så fick jag in en liten spritlektion här också, så trevligt. till varmrätt blir det en kycklingsoppa med persilja, risoni och chili (bra för mig som är förkyld) och ett majsbröd till det. det dricks en chiliensk chardonnay (mindre bra för mig som är förkyld) till soppan, som karln har valt ut. till dessert bjuds det på chokladmousse med en touch av whiskey och päron. kanske en irish coffee (bra för mig som är fökyld) till det. det återstår att se. det återstår och att se hur min förkylning utvecklas/avvecklas av detta. hur som haver så tror jag att det kan bli riktigt gott ikväll.



sen blir det hockey och bröl. så har vi fått in båda av våra världar. vi kan vi.

1 comment:

syster yster said...

du är underbar min ängel! det gör mig så ont att jag inte kunde komma, jag saknar dig ju så att det värker i hjärtat. älskar dig! puss