Sunday, May 17, 2009

sÖNDAGSBLOGGEN.

veckan har väl inte varit jättespännande direkt. mina dagar har mest bestått av tentaplugg och kvällarna av fotbollsträning. helgen förgylldes dock med ett besök i götet. vilket självklart var veckans höjdpunkt. sommarens resa känns närmare och planerna börjar styras upp så smått. jag älskar att ha saker att se fram emot.



veckans låt. alexander rybak - fairytale. det känns väl ändå som en given vinnare även här. norges vinnande bidrag i eurovision 2009 känns klockrent. och jag ser starkt fram emot finalen i oslo nästa år. dessutom är ju karln fantastiskt söt.
veckans ord. pipplig. ännu ett småländskt ord. som denna gång betyder petig/kinkig/gnällig.
veckans i-landsproblem. ratio. det är ju otroligt enerverande att man hela tiden måste seeda för att behålla sin ration när man väl kommit in på en bra tracker. sen blir man utslängd för att aktiviteten varit för dålig. usch.
veckans pryl. tentaplugg. jag har varit duktig hela veckan och tror till och med att tentan i fredags kan ha gått vägen. man kan ju alltid hoppas i alla fall.
veckans citat. är rauk en kossa? nk har inte helt koll på de gotländska stenmonumenten.
veckans parentes. jag har missat(!) tre av fyra seminarium senaste 1 ½ veckan. inte okej.
veckans bubblare. veckans ersättning. vi har nu ersatt sveriges fulaste ord vårtgård med ett nytt namn. bröstvårta med omnejd.

No comments: