Monday, January 17, 2011

sPORT I ÖVERFLÖD.

golf is a game whose aim is to hit a very small ball, into an even smaller hole, with weapons singularly ill-designed for the purpose.

det här med sport alltså. jag har alltid varit ganska sportintresserad. eller intresserad och intresserad. men jag har i alla fall hängt med. jag spelade fotboll förr. lite innebandy. fick högsta betyg i idrott i skolan. även i de två kurser som jag läste extra. jag kunde arsenals trupp utan och innan. fotbolls-vm i frankrike 1998 var fantastiskt. vasaloppet hör liksom till. och jag tränar mer än gärna.

men intresserad av sport? nej. inte längre. det har på något vis dött ut hos mig. eller så är det överflödet som gjort mig immun. jag bryr mig inte. jag struntar fullständigt i hur det går för sverige i handbollen nu. fotboll okej. men varför blir alla så fantastiskt idrottsintresserade så fort sverige är med i någon form av mästerskap? curling. handboll. friidrott. ja till och med speedway. och vi vinner. men de förlorar. som det ska vara i sverige. nej. överflödet gör mig anti. jag vill inte. orkar inte. bryr mig inte.

här hemma för jag ett extremt överflöd av sport. även om jag försöker undvika det så finns det alltid någonstans. en flik på datorn. en nyhet på text-tv. en man som ska till träningen. eller en match på tv. det tröttar ut mig. idag är det handboll på en tv-kanal. och idrottsgalan på en annan. och jag ville se film. det gör mig inte så mycket. men. tröttnar man aldrig?

nåväl.

fotboll kommer dock alltid värma. även i mitt sportimmuna hjärta.

No comments: