Monday, January 24, 2011

mASTODONTINLÄGG. OCH INGET ANNAT.

don't tell anyone or you'll be just another regret.

ska spela lite yatzy med karln strax. det är vår "ska-vi-hitta-på-nåt-tillsammans-aktivitet". dock insåg jag precis att jag ju skulle blogga idag. så yatzy får vänta ett par minuter. vill varna för ett långt inlägg.

malmö då. som jag skrev tidigare har jag inte varit där på nästa fyra år innan jag åkte dit i helgen. och OM det levde upp till mina höga förväntningar som låg kvar sedan den underbara våren tvåtusensju. det har varit fullt ös minst sagt.

anlände i fredags kvart i sex. tåget var i tid trots att jag bokat med sj. a mötte upp mig på stationen och efter en lång kram tog vi bussen hem till henne. a och jag gick gymnasiet ihop och är idag en sån där vän som jag tycker så mycket om att ha. en sån som inte behöver höra av sig till hela tiden för att bekräfta vänskapen. utan man ses lite då och då (väldigt sällan i detta fall) och man tar liksom upp allt där man slutade sist. oavsett om det var en vecka eller tre år sedan.

väl hemma hos a korkade vi upp en flaska champagne för att fira att hon fyllt tjugofem. hon är så ung den där. halva flaskan slank ner innan det blev väldigt bråttom att ge sig iväg till tusen och 2 för öl och hamburgare. på vägen dit insåg jag att jag glömt aa:s present hos a. detta var dock ett bra problem då det innebär att vi faktiskt skulle få mer tid att göra oss i ordning. sjukt god mat. sjukt stark mat. hem och hämta tavla. fixa. dricka upp resten av champagnen och sen bar det iväg till kollektivgatan nummer ett. först ett kort besök hos a:s vän gary. en aningens stel fest som vi lämnade ganska snart. festhoppandet bland kollektiven fortsatte sedan till aa och hans tjugofemårsdag/fest. massor med folk. bra musik och härlig stämning. efter en riktigt rolig förfest fortsatte vi sedan till kb. jag vet faktiskt inte hur länge vi var där. eller när vi kom dit. man jag och a hade i alla fall roligt. vi fick ju till och med dansa.

en riktigt bra kväll som aldrig ville ta slut.

lördagen var ju aningens lägre tempo på. så att säga. vaknar man klockan ett och fortfarande är berusad så har man väl kanske inget val. varför ska man envisas med att dricka så länge? alltså så sent in på småtimmarna. som det så fint heter. det är ju bara onödigt. oavsett om man hinkar vatten ur en tvåliters fantaflaska eller ej.

hur som. det första vi fick göra på lördagen var att kasta oss mot systemet. eftersom drycken som skulle räcka hela helgen bara räckte en kväll. vi mötte upp en av a:s vänner som vi även skulle spendera kvällen med. efter syssanbesöket bar det av mot mat. frukost lunch och middag i ett. mycket hälsosamt. hem och sova kändes sedan som en väsentlig sak. efter det dusch och tjejkväll. tekniska tjejer som vi är lyckades vi även koppla a:s smart phone till tv:n så vi kunde lyssna på musik. så jäddrans gött. efter lite champagne och vin var kvällen komplett och vi begav oss till debaser. i lördags morse kändes det inte som om kvällen skulle varken bli lyckad eller orkas med. men attans vad bra det blev ändå. dock vill jag rekommendera er att inte ha mobilen nära tillhands när ni är ute och rumlar. men det var väl kanske inget nytt.

jag lyckades även blir skrattad åt i sibyllakön klockan halv fyra på natten. det kändes sjukt bra.

söndag. lite piggare. men ack så slitna. jag har nog aldrig gått så mycket som jag gjorde igår. vi började med att leta brunchställe. men typ ALLT var stängt. när vi väl snurrat ett tag bestämde vi oss för att gå tillbaka till utgångsläget och äta där. troligtvis det goaste café jag varit på någonsin. det ska bli vårt central perk. efter brunchen blev det en promenad till och ett besök på konsthallen. sen gick vi hem. jag packade och sen gick vi till tåget. och jag var tvungen att åka hem. lite mer ledsen i ögat än när jag åkte dit.

a. du är för go. jag har haft den bästa helgen på sjukt länge och det är allt tack vare dig. och det blir fler gånger. snart. väldigt snart. bästa bästa a. puss

No comments: