Monday, January 3, 2011

åRSKRÖNIKA 2010.

the years teach much which the days never know.

lagom jag lärt mig att skriva 2010 är det 2011. eftersom söndagsbloggen är ett minne blott och har varit så ganska länge. så kanske jag skulle ta och summera året istället. som en liten årskrönika helt enkelt. det känns ju förvisso som om det inte hänt någonting under året som gått. men egentligen har det ju hänt en hel del. det är bara min inställning som varit lite kass.

men då kör vi.

årets artist eller grupp. jack's mannequin. en upptäckt som hängt med hela året. underbar musik.
årets album. up from below av edward sharpe & the magnetic zeros. snacka om att göra musik för att det är kul. och inget annat.
årets låt. feeling a moment med feeder. ingen ny låt. men har varit fantastisk hela året. bubblare i den kategorin är lose you med pete yorn. vacker.
årets konsert. det får helt enkelt blir 30 seconds to mars. i stockholm i februari. bara jag (och ett par tusen andra då). tror dock att det är den enda konsert jag var på förra året. eller? NEJ. green day på ullevi såklart. inget snack.
årets resa. måste ju vara austin texas. underbara zia BJÖD mig som en liten tjugofemårspresent. jag är inte sämre än att jag tackar ja till sånt. en fantastisk resa som helt klart ska göras om. om inte annat för att få skjuta med gevär.
årets stora. jag har blivit sambo. det är stort. och galet vuxet.
årets bästa. den nya bilen. går som en blixt och blir varm fort. det är viktigt. dessutom kallar vi den för hyndan. men bara när den inte hör.
årets sämsta. min uppdatering av bloggen. jag skäms. men kan inte göra så mycket åt saken.
årets mest pinsamma. ungjävlarna i svt:s ung och bortskämd. jag såg bara ett avsnitt. jag klarade inte mer. stryk ska dom ha!
årets fadäs. sj kanske. svår kategori. men vi kör på det. heja statens järnvägar!
årets reunion. måste nog vara när jag träffade fredrik i stockholm i sensomras/höstas. det var alldeles för längesen.
årets fest. har nästan varit lite dåligt med sånt under året. men det får nog ändå bli pappas 60-årskalas.
årets tv. the big bang theory. okej det är inte från tvåtusentio. men jag började kolla på det då. ROLIGT!
årets förvandling. jag. smalare. och sjukt mycket snyggare i håret. i love me.
årets hatobjekt. svår kategori igen. det finns ju så sjukt mycket att välja på. men kanske människor som inte ger något tillbaka. eller folk som inte tar bort snön från lysena på bilen. it's a tie.
årets det var alldeles för länge sedan. åka längdskidor. fy fasen vad trevligt det är. det får vi ha i bakhuvudet till nästa vinter. om det blir någon. bastubad kvalar in på en sjungande andraplats.
årets upptäckt. one tree hill. en tv-serie som jag aldrig brytt mig om. men ack så bra. åtminstone ett par säsonger. sen spårade den ur som alla andra serier. men vilket soundtrack!
årets mat. limelaxpasta. så jäkla gott. testa själva. finns på arlas hemsida.
årets diss. gujje raderar mig från facebook i januari. vad fan är det liksom? just nu känns det dock bara rätt. tack.
årets löpsedel. aftonbladets fantastiskt enkla TRAFIKHELVETET. så rakt på sak. i love it.
årets mest pinsamma 2. dumhuvudet som sprängde sig själv i luften den 11 december. allvarligt?

och till slut. eftersom jag är det musikfreak jag är. här kommer ett gäng musiker som hjälpt mig genom året. kolla gärna upp. eller klicka på dem om du har spotify. det har väl alla?

the xx. mumford & sons. the black keys. 3oh!3. la roux. edward sharpe & the magnetic zeros. scissors for lefty. the gaslight anthem. kids in glass houses. donkeyboy. teitur. civilisationen. the radio dept. black kids. pete yorn. carolina liar. this providence. finn riggins. landon pigg. och metric.

tack för ett helt okej 2010.

1 comment:

Classe Sjölin said...

Jävligt bra sammanfattning tycker din pappa, men så är part i målet, så det kanske inte räknas.....?