Thursday, January 13, 2011

oBEHAG ELLER INTE.

the best thing about dreams is that fleeting moment, when you are between asleep and awake, when you don't know the difference between reality and fantasy, when for just that one moment you feel with your entire soul that the dream is reality, and it really happened.

jag har drömt så himla obehagliga drömmar i natt. det är svårt att förklara. jag har drömt om personer som jag absolut inte vill drömma om. inte för att jag egentligen inte tycker det är trevligt. men det blir alldeles för djupt. för verkligt. fast ändå inte. för det ena jag drömde i natt är inte ens möjligt i verkligheten. och det var kanske det som gjorde det så fruktansvärt obehagligt. nej det går inte att förklara. för det var egentligen inte obehagligt heller. okej. this makes no sense what so ever.

för mig finns det ändå lite logik. men ni vet själva. det är totalt omöjligt att försöka förklara sina drömmar för någon annan. det går inte ens att förklara drömmarna för de som varit med i dem.

det är svårt att förklara för någon annan att jag träffade någon i natt som jag inte träffat på snart sex år. och min uppgift i natt var att försöka förklara vad som skulle komma att hända honom. i framtiden alltså. och tro mig. det är inte något man varken vill veta eller behöva tala om för någon.

sen träffade jag någon annan också. någon som jag drömt om ett par nätter nu. och som jag inte blir riktigt klok på. men det har jag nog aldrig blivit när det gäller den personen.

jag har drömt ett par märkliga drömmar de senaste nätterna faktiskt. det var ganska längesedan sist jag kom ihåg mina drömmar. man drömmer ju varje natt. varje natt året om (om man sover varje natt vill säga). men att man sedan minns sina drömmar är en helt annan sak. och det var relativt längesedan jag mindes något jag drömt. fram till för ett par dagar sedan då. efter i natt funderar jag på om det inte är bättre att inte minnas.

men ändå inte. underbart. men olustigt.

slutbabblat.

1 comment:

Unknown said...

Jag har också drömt jättekonstiga saker de senaste nätterna. Sånt jag inte alls vill drömma om. Det kanske är någon mångrej?