Sunday, January 30, 2011

dÅLIGA NÄTTER.

sleep is like the unicorn - it is rumored to exist, but i doubt i will see any.

jag har sovit så sinnessjukt dåligt de senaste nätterna. alldeles för lite. och alldeles för dåligt. natten till lördag sov jag väl en sisådär tre timmar kanske. till och från. har alltid svårt att sova på fredagar. jobbar kvällen. jobbar morgonen på lördagen. är livrädd att jag ska försova mig. natten till idag. ja usch.

i vår trappuppgång är det treor hela vägen tror jag. utom längst ner. där är det två ettor. och självklart bor det bara oansvariga dumma ungdomar i de två lägenheterna. alltid. men många olika. det byts liksom hyresgäst en gång i halvåret. minst.

så i natt då. så var jag surkärringen. en av killarna längst ner hade fest. med lite väl hög musik. och lite väl mycket springande i trapphuset. då ska jag också tillägga att vi bor på tredje våningen. och ändå kunde jag inte sova. nej. pyjamasbrallan på och sen bar det av ner för trappen. förklarade lugnt och vänligt att jag faktiskt "ska upp astidigt och jobba imorgon". sen blev det lugnt.

ibland lönar det sig att vara surkärring. fast jag var ju inte sur och otrevlig. men jag tror aldrig jag känt mig så gammal förut.

No comments: