Saturday, January 1, 2011

jOBBA INTE IHJÄL DIG.

the best way to appreciate your job is to imagine yourself without one.

men hörrni. gott nytt år. och god fortsättning. och allt det där. har ni nyårslöften? själv håller jag inte på med sådant trams. jag håller dem ändå inte. men jag har däremot ett mål med det här året i alla fall. och det är flytta. yeah. you know it.

jag är sinnessjukt trött just nu. jobbade mellan fjorton och nitton igår. sen bar det raka vägen av till nyårsmiddag. för övrigt en mycket trevlig tillställning. någon gång efter klockan två tog jag mig sakta (35 minuters bussresa för att komma de långa 2,5 km som jag hade hem. aldrig mer buss. blä) hemåt. gick och la mig någonstans efter tre för att i morse stiga upp klockan åtta och än en gång bege mig till jobbet. jobbade egentligen till sjutton idag men stannade kvar några extra timmar. efter nästan tolv timmar på jobbet är jag nu ganska mör. så det får väl bli en dusch och sen sängen. jag ska nämligen upp igen klockan sex imorgon för att jobba. jag längtar till fredag. då är jag ledig. i fyra dagar framåt. men lönen blir fin.

vilken alldeles underbar jul jag haft. det enda som saknades var en syster. och en bror som kunde varit hemma lite längre. men bortsett från det så. fantastiskt roligt. jag älskar att komma hem. jag har ett par bra uppslag till bloggen också. som har växt fram medan jag varit hemma. men jag får ta det en annan gång. nu är jag så trött.

god natt.

No comments: