Friday, October 23, 2009

rÄDSLA.

jag har alltid varit väldigt orädd. inte brytt mig så mycket om vad som händer. om vilka risker jag tagit. varit relativt säker på att jag skulle dö ganska ung. och därför har jag inte tänkt så väldigt mycket. men nu. helst plötsligt. nu är jag asrädd.

jag är rädd för livet. i varje grej jag ska göra kan jag hitta en risk. något som skrämmer mig. jag fantiserar ihop olika scenarion där jag råkar illa ut eller even worse. resan till usa började som något otroligt spännande och kul. men ju närmare augusti vi kom desto räddare blev jag. jag insåg vad som faktiskt kunde hända. jag har svårt att lita på folk. speciellt vad gäller bilkörning. men inte bara det. jag ser alltid något som kan skada mig.

och det skrämmer mig mer än något annat. det känns bara så fel. jag är inte en rädd person.

vad har hänt?

3 comments:

Anonymous said...

jag är inte lik nicklas i idol för 5 öre!

sis™ said...

söta lilla du, det är du visst! hehe.

Unknown said...

Maria. ska vi verkligen inte träffas förrän i jul? det känns olidligt ska jag säga dig. jag kommer hem den 15 på natten och stannar till kanske 27. puss. var inte rädd. allt ordnar sig.