Wednesday, July 29, 2009

hEJ HEJ HALLÅ DAGBOKEN.

som bert fjärt skulle skrivit. det var inte igår man var här. bloggen. och allt vad datorer heter. har varit bortprioriterat till max de senaste veckorna. jag har helt enkelt haft annat för mig. anledning nummer ett. jag har jobbat röven av mig för att få ihop nog med pengar till en viss resa som snart går av stapeln. anledning nummer två. jag har haft tidernas underbaraste kille på besök. det har medfört att jag hat bättre saker för mig än att sitta framför datorn efter jobbet. annat är det nu när han åkt hem. anledning nummer tre. det är sommar. och så enkelt är det. är man från visby hinner man inte med så mycket på sommaren. alla kommer hem. och alla kommer hit. jag har hunnit träffa bästa e. ludde är här just nu. vilket känns grymt. underbara m har gjort sitt sedvanliga besök. och vi har båda fått träffat varandras nya respektive. sen har det blivit ett nytt besök i år. kära johanna från min tid som guide har varit här. det var verkligen på tiden att vi fick ses igen.

sen får man ju absolut inte glömma bort familjen. dem träffar man trots allt inte jätteofta. speciellt inte käraste syster. och på tal om familjen. sitter i skrivande stund på lillebrorsans jobb och roar mig till dess att han slutar. vilket är om fem minuter. sen blir det hemåt. lite middag. och sen börja gå igenom vad som ska packas inför usa. vi åker snart. vi åker på måndag. jag lämnar ön på söndag. lite dyrare än planerat på grund av en lite incident mellan färjorna som ni kanske råkat höra om. klantrövar.

återkommer.

No comments: