Wednesday, November 4, 2009

kLARA FÄRDIGA PLANER.

ni vet hur men ibland inte är helt överrens med sin hjärna. så känner jag just nu. men jag räknar med att det botas av sig självt. för det gör det väl?

gått och småtjurat lite ett tag nu. eller som vi säger på ön. jag har varit lite svidig. men det börjar ordna upp sig. det är ju inte lätt att hålla humöret uppe konstant. ibland får man dippa lite.

nyårsplanerna är klara. det ska bli riktigt kul. jag längtar faktiskt till och med lite. jag som egentligen hatar nyår. men det blir nog bra i år faktiskt. brukar bojkotta allt vad umgänge och happenings heter under denna överskattade högtid. och istället stanna hemma med mor och far. och mormor. laga lite god mat. dricka lite champagne. och sen är det inte så mycket mer med det. när jag var yngre var jag ute och härjade ett par år. men sen ett nyår som jag firade tillsammans med r så gick det liksom över styr. jag frös näst intill ihjäl och fick efter mycket bråk och gnäll gå hem och dricka whiskey istället. denna kväll var jag på ungefär samma humör som igår. och tio gånger värre. sen dess har jag aldrig mer firat nyår på något sätt än det jag nämnde innan. och jag älskar det.

men i år blir det till att bryta traditionen. i år blir det firande i småland. mitt i småland faktiskt. där skall det förhoppningsvis bli en heldag. lite aktiviteter på dagen och sen god mat och dryck på kvällen. och i goda vänners sällskap. det blir jag och v. k och c. och sen såklart värdparet j och a. j som är v:s bror och gift med a som är k:s syster. det kan ju inte bli bättre. sen lite annat folk också såklart. som jag dock inte känner. men det kommer bli härligt.

dessutom har jag en grym klänning.

4 comments:

Syster Yster said...

Grym klänning, goda vänner, champagne och god mat...inte mycket som fattas där nej...förutom en olycklig syster :S
*sakna*

Syster Yster said...

jag har uppdaterat båda bloggarna, bra med nattjobb ibland;) fick lite dåligt samvete när du skrev att alla hade slutat blogga så nu jäklar!
Puss allra käraste syster

Syster Yster said...

så nu vill jag tillbaka på din "care about"-lista...

Karin said...

nyår kommer bli mys, det är jag övertygad om. especially whit you around =)
pyss