Friday, February 4, 2011

jAG SLITS MELLAN KÄNSLOR.

you can close your eyes to the things you do not want to see. but you cannot close your heart to the things you do not want to feel.

fortfarande lika inmålad. det här hörnet gör mig helt galen. vad ska jag göra? är det värt att smutsa ner fötterna så mycket? jag kan inte förklara.

det är så mycket som är fel just nu. men så mycket som känns så rätt.

önskar jag kunde förklara. men det går inte. om om det gick så vore det ändå inte bra. det är så mycket som är fel. fel. fel. fel. och jag vill bara att allt ska bli rätt. jag slits mellan total lycka och tårar. känslan är underbar. men ändå så fruktansvärd. jag vill ju. men vill jag nu?

allt var så lätt och okomplicerat när man var yngre. när man var sjutton. hur bra var inte livet då? inga måsten eller förpliktelser. framtiden kändes långt borta. och ändå var man så vuxen att man fick göra vad man ville. mer eller mindre åtminstone. nu är det annat. jag måste ta tag i allt själv. jag måste lösa mina egna problem. om än med lite hjälp från diverse håll. men jag står mig själv till svars. jag har ansvar för mitt liv. och med min beslutsångest kan det vara det värsta som finns. jag vet inte om jag klarar det. det klart jag gör. men fan. hur skitig ska jag bli om fötterna? det är ju bara en fråga om värderingar. och. jag vet inte vad.

jag har vunnit och förlorat. jag har sett mig själv i spegeln. jag har vaknat i fel säng. jag har varit kär. och framtiden väntade som en farlig gåta. man har bråttom dit sen är man där.

jag vill så mycket. men snälla hjälp mig. ni anar inte hur fel det är just nu. fel. men ändå så rätt.

men fel. så fel.

No comments: