Wednesday, August 25, 2010

mISSFÖRSTÅND.

if i seem to boast more than is becoming, my excuse is that i brag for humanity rather than for myself.

om det nu råkar vara så att någon tog illa upp av mitt inlägg om min resa. att/om jag på något sätt fick det att låta som om det bara är jag i hela VÄRLDEN som lyckas skapa kontakter när jag reser. eller att det bara är jag i hela världen som är utåtriktad och framåt.

jag menade det hela som en uppmaning. till dem som kanske inte har gjort någon stor resa ännu. att ta chansen att prata med folk. umgås. skapa kontakter. ta vara på dessa sen. och utnyttja varandra. det är det bästa man kan göra. jag har ju även bott hos vänners vänner när jag varit ute och rest. jag har utnyttjat andras kontakter. det är inte bara jag som kan skaffa vänner. det var absolut inte så jag menade. men eftersom att det är min blogg. så skriver jag om mitt. enkelt.

menade ju inte att verka skrytig. eller dryg.

skulle jag aldrig vara.

No comments: