Tuesday, March 2, 2010

bESÖK.

Vad har tv4 för reportrar? det stör mig lite att jag inte minns hans namn. men. den här mannen gör intervjuer i nyhetsmorgon. idag har han varit i dalarna och intervjuat sandra hansson. som är erkänt duktig när det kommer till vasaloppet. men tyvärr verkar vara lika tappad hon. men åter till reportern. vad ställer han för frågor? är han seriös?

spelar det nån roll vad man har för plankor under fötterna när man åker?

nåväl. jag är inte intresserad ändå. dock har jag sett honom förut. i andra intervjuer. och han har varit likadan då. jag vet inte riktigt om jag tycker att såna människor ska få göra tv.

jag känner att det varit väldigt bittert här ett tag. kanske dags att ändra på det. kanske en uppdatering.

mamma har varit här i helgen. det har varit helt underbart. hon kom i torsdags. i fredags tog hon och jag långfrukost medan v gick upp tidigt och gjorde nytta. sen visade jag mitt jobb innan vi hämtade upp en något grinig v på campus. det löste sig dock snabbt. sen bar det av till ikea. i två bilar eftersom den sistnämnde hade träning och behövde åka tidigare. det var taktiskt. jag och mamma var på ikea i sex timmar. och var sist ut och lämnade parkeringen sist av alla. det är så vi gör i vår familj.
kvällen som skulle bestå av finare middag slutade i varmkorv med bröd. dock på hemmaplan så vi kunde avnjuta lite vin.

lördag då. långfrukost igen. men denna gång tillsammans med v. och mamma. sen blev det pyssel. bokhyllor skulle sättas ihop och lampor skulle hängas upp. sen kom svärmor, svärfar och svåger på besök. sen bar det av till stan för lite shopping. och sen middag och film i hemmet.

söndag. mer pyssel. mer fix. sen blev det kosta. jag har aldrig varit där. trots att jag bott i den här hålan ganska länge. eller åtminstone många gånger. v har inte varit där på många många år. så det passade ju bra. önskar bara vi hade haft lite mer tid.

så. det var min helg. vad har ni gjort?

No comments: