Wednesday, August 26, 2009

vRÅLSÄKER PLAN.

verkar som att bloggen är igång igen. härligt.

befinner mig i vancouver. var precis inne och läste lite på en annan blogg och blev såklart irriterad. varje gång jag blir påmind om denna lilla sak kommer jag blir irriterad. och förbannad. och ledsen. det finns en person som jag verkligen inte klarar av. och såklart måste den personen hela tiden bli för inblandad i mitt liv. och dessutom använda det emot mig. det blir ingen rolig höst. det lovar jag. eller ja. inte på den fronten i alla fall. minnen skall skapas med mig. inte med någon annan. och framförallt inte med den person jag har svårast för i hela världen. för då gör jag samma sak tillbaka. det är liksom så jag funkar.

sitter i min käre vän d:s vardagsrum i mina underbart snygga pyjamasbrallor. köpte dem igår. för tjugofem kanadensiska dollar. så värt det. ni vet det. mysbrallor är ju guds gåva till mänskligheten. eller åtminstone till sis.

ska väl börja packa ihop mig lite tror jag. vi ska tydligen till seattle idag. det kommer bli kul såklart. men jag skulle hellre stanna här. hade det inte varit för faktumet att jag har karlsloken där hemma så hade jag stannat. eller åtminstone inte stannat hemma. jag skulle åkt hem. skaffat mig ett arbetsvisum. och sen åkt tillbaka hit. gift in mig i landet och flytt från mina csn-lån. öppna ett konstgalleri. planen är vattentät. och jag har redan friat till d som sa ja. men.

min kärlek finns där hemma. Y tyvärr i fel del av landet. och tyvärr med ett lite för packat schema för att han skall kunna träffa mig tillräckligt i höst. men vi får kämpa på.

annars har jag ju plan b. mowahaha.

No comments: