Thursday, July 10, 2008

happy times for happy people.


när jag bodde i oslo hade jag ett par arbetskamrater som jag gillade mer än andra. den ena av dem blev en väldigt nära vän. min bästa vän i norge var dansk. logiskt och bra. vi hade mycket kul för oss. en kväll. natt. morgon. så var vi ute. hon. jag. och en annan kollega. vi brukade gå ut ihop. en dansk pige. en gotländsk tös. och en skånsk påg. sätta oss och dricka öl nånstans bara. den här kvällen fick vi den brillianta idén att vi skulle nakenbada. vi befann oss i oslo. det var november. eller oktober kanske. och klockan var strax föra fyra på morgonen. var badar man i oslo? jo. i hamnen. sagt och gjort. och tre glada själar hoppade (nästintill) nakna ner i aker brygge. det var fruktansvärt kallt. men kul hade vi.

en annan kväll skulle vi ha girls night out. vi har två ställen som vi brukade gå till. det ena av dessa två blev det som gällde även denna kväll. vi är ganska lika. hon och jag. och en tjejkväll med modifikation blev det. vi började med varsin bloody mary. sen blev det ett par glas whiskey. och så lite öl på det. och bra musik. såklart.

kjære a-k. jeg savner dig min skat.

No comments: